Wonen op sterrenniveau

Kleinschalig en exclusief

Voortzetting van uw vertrouwde leefstijl

Veilig, gezond en zorgeloos

WONEN OP STERRENNIVEAU

Wonen in Residentie Moller betekent thuis zijn met luxe en comfort op sterrenniveau. En dat op de mooiste locatie van Waalwijk, recht tegenover het park en dichtbij winkels, theater en restaurants. De entree en het gebouw zijn stijlvol, tegelijkertijd gastvrij en warm, zo ook de mensen die er werken. De appartementen kennen een luxe afwerking en hebben allen een privé terras. Inpandig treft u onder andere een uitnodigende lounge, een sfeervolle Brasserie, een intieme, gezellige bar en welness- en sportfaciliteiten. Kinderen of vrienden van ver kunnen tegen betaling gebruik maken van een hotelkamer. Twee prachtige binnentuinen complementeren het beeld.

 

KLEINSCHALIG EN EXCLUSIEF

Residentie Moller telt 47 appartementen. Dit betekent dat u uw luxe en comfortabele woonomgeving deelt met een kleine groep gelijkgestemden. Uw privacy staat uiteraard voorop. De kleinschaligheid komt de woonsfeer ten goede. Mensen in het gebouw kennen elkaar, dit geldt zowel de bewoners als de medewerkers.

U heeft de mogelijkheid uw eigen leven te leven, u kunt ook kiezen voor momenten van ontmoeting en/of gezamenlijk hobby’s dan wel interesses delen. In principe geldt Residentie Moller als een exclusieve omgeving, wonen en services zijn speciaal bestemd voor de mensen die er wonen. De Residentie bereidt echter ook uw gasten, familie, vrienden, relaties uit uw netwerk, een hartelijk welkom. Onze hostess is voor u bereikbaar, in het dagelijkse werk combineert hij of zij warme gastvrijheid met servicegerichtheid en persoonlijke interesse.

U woont in uw privé appartement. Samen met medebewoners geeft u daarnaast vorm aan een gezamenlijke woon- en leefomgeving. Hiertoe nodigen wij u uit om mee te bouwen aan een exclusieve community onder begeleiding van de manager. Samen bespreekt u hoe u van de algemene ruimtes binnen de Residentie gebruik wil maken en met wie, u overweegt welke diensten en services u extra gerealiseerd wenst te zien en hoe u dat samen mogelijk maakt.
Een voorbeeld. U kunt enkele dagen in de week in de Brasserie terecht voor een gratis kopje koffie in de ochtend en voor een eenvoudige lunch – buffet. In overleg met u bespreken we daarnaast met wie we contacten gaan leggen voor het bereiden van een warme dagschotel, op welke dagen en met wie we thema – diners organiseren. Op dezelfde manier denken we na over uw verdere wensen op het gebied van services en dienstverlening.

VOORTZETTING VAN UW VERTROUWDE LEEFSTIJL

Verhuizen naar Residentie Moller betekent dat u verandert van huis en van woonomgeving. Echter niet van leefstijl. U blijft uw eigen leven leven, uw eigen keuzes maken en beslissingen nemen, uw eigen verantwoordelijkheid dragen. U blijft deel uit maken van de samenleving en van uw vertrouwde sociale netwerk. U onderhoudt uw hobby’s en volgt uw persoonlijke interesses.

De manager en de hostess kunnen van betekenis zijn bij het zoeken naar mogelijkheden om gedeelde hobby’s en interesses ook binnen de Residentie vorm te geven. Te denken valt hier bijvoorbeeld aan het samen organiseren van een expositie, een kamerconcert, aan het uitnodigen van een chef-kok voor het bereiden van een diner ter gelegenheid van een festiviteit, of aan het faciliteren van een door bewoners opgezette bridge – competitie, toegankelijk voor bewoners en hun netwerk.

VEILIG, GEZOND EN ZORGELOOS

 

Wonen in een van de appartementen van Residentie Moller betekent wonen op sterrenniveau, het hebben van luxe en comfort en genieten van het leven. Het betekent ook wonen in een besloten omgeving. Gasten kunnen het gebouw alleen betreden via de hoofdentree. De hostess heet uw gasten welkom. U kunt gasten ook zelf ontvangen. Als bewoner, naaste familie of mogelijk als Residentie-lid/introducee beschikt u over een unieke pas, die toegang geeft tot het gebouw.

Residentie Moller biedt u eveneens de zekerheid van zorg op de achtergrond, indien u te maken krijgt met beperkingen. Een Thuiszorgteam van Mijzo staat klaar, wanneer dat nodig is en wanneer u daar een indicatie voor heeft. Wij assisteren u graag in het regelen van deze zorg. Het gebouw, de algemene ruimtes en de appartementen zijn ruim opgezet, goed toegankelijk met spreek- luister- en cameraverbindingen. Eveneens leent een deel van de algemene ruimtes zich voor een op de bewoners afgestemde vorm van dagbesteding, indien daar in de toekomst vraag naar is. U kunt een abonnement nemen op een alarm en nood- alarmering, waardoor u zich verzekerd weet van alarmopvolging, conform de afspraken met de alarmcentrale voor zelfstandige woningen.

Kortom Residentie Moller staat niet alleen voor een wereld van luxe en comfort, wij hebben eveneens oog voor uw veiligheid en voor het zoveel mogelijk zorgeloos kunnen wonen. Wij wensen u een mooi, lang leven toe in de Residentie. Wij realiseren ons dat uw gezondheid daar in belangrijke mate aan bij draagt. In het gebouw treft u een welness- en een fitnessruimte. In overleg met u overwegen we of we bijvoorbeeld contact moeten zoeken met een beweegagoog, een masseur, een voedingsdeskundige, een pedicure of een schoonheidsspecialiste. Wonen in Residentie Moller draagt bij aan gezond genieten van het leven!

Inrichting en voorzieningen

Toegang via de inrit/poort van de parkeerplaats aan de Dr. Mollerlaan

 

  • De dubbele poort is middels een afstandsbediening te openen;
  • Deuren van de binnenplaats naar de lift/trappenhal, van entree 01, 02, 03 en de entree naar de foyer (Oost/West) worden voorzien van een automatische deuropener.
  • De entreedeuren aan de Dr. Mollerlaan, Jan van Rooijenlaan, de looppoort naast de dubbele poort en de looppoort van de medewerkers zijn te openen met een sleutelkaart/tag;
  • Algemene verlichting op parkeerplaats en gangen is LED met dag/nacht stand en schakelt op sensoren (aan/uit).
Hoofdentree aan de Burgemeester Moonenlaan
  • De deur aan de straatzijde is 24 uur per dag open ivm de bereikbaarheid van de brievenbussen die zich in de ruimte hoofdentree bevinden.
  • De deur van de hoofdentree naar de foyer is voorzien van een deurautomaat. Deze is met een sleutelkaart/tag aan te sturen of vanuit afstand te openen door de bewoner / hostess via de videofooninstallatie om bezoekers binnen te laten. is te openen met de sleutelkaart/tag;
  • Algemene verlichting in hal/gangen LED met dag/nacht en schakelt op sensoren aan/uit;
  • Voor gasten/bezoek en eenmalige leveranciers is dit de ingang om zich te melden en ontvangen worden.
Bellen tableau met camera voorziening

In de hoofentree aan Burg. Moolenlaan komt een bellentableau voor alle woningen. Er is een spreek/luister verbinding en camera verbinding met de woning, zodat de bewoner kan beoordelen de juiste persoon binnen te laten. De bewoner kan op afstand de deur openen.

Er is een aparte bel voor ‘Algemeen’. Deze heeft camera- en spreek/luister verbinding op smartphone van de hostess.

Post

Alle bewoners wonen op de Burg. Moonenlaan 5, dat betekent dat daar dan ook de brievenbussen zijn. De brievenbussen kunnen in het gebouw worden geleegd, de bewoner hoeft daar niet de deur voor uit.

Pakketjes

Voor pakketjes meldt de bezorgdienst zich via het bellentableau bij het appartement van de betreffende bewoner. Indien de bewoner niet thuis is, kan het pakketje worden afgegeven bij de hostess. Voor aangetekende post moet men terug komen. Hier heeft de hostess geen rol.

Centrale telefonie

Er is geen centrale telefooninstallatie. De hostess is mobiel bereikbaar, wanneer zij/hij aanwezig is. Zij kan ook zorg dragen voor contact met de manager, indien daar vraag naar is. Er is een algemeen nummer voor storingen, wanneer er geen medewerkers aanwezig zijn.

Ontvangst

Afhankelijk van de aanwezigheid van de hostess is er een persoonlijke centrale ontvangst in het centrumgebied. Deze kan op afstand de hoofdentree openen en heeft een spreek/luister/videoverbinding met de hoofdentree.

Muziek centrale deel

Achtergrondmuziek in de centrale voorzieningen (Brasserie ’t Lokaal) geschiedt via een ingebouwde Sonos installatie (draadloos, bedieningsgemak, etc). In overleg bekijken we wat het best past, mogelijk ook in combinatie met een abonnement op Spotify.

Wifi

Het centrale gebied van het gebouw (Brasserie ’t Lokaal en foyer/lounge) is voorzien van wifi.

Personen alarmering

Residentie Moller sluit aan bij een landelijke centrale “personen-alarmering”. Deze kan op vraag van de bewoner aangevraagd worden via MijzoMijzo bemiddelt bij de aanvraag en voert de administratie. De alarmering komt binnen bij een centrale, bemand door verpleegkundigen. Zij nemen eerst contact op met de persoon die alarmeert en schatten in of 112 gebeld moet worden of dat men het MZT van Mijzo verwittigt. Het alarm wordt aangebracht door medewerkers van de alarmcentrale. De kosten zijn voor de bewoner ad. € 30,00 per maand (prijspeil 2019)

Verlichting

De verlichting in de centrale voorzieningen is centraal geschakeld. De centrale ruimte is voorzien van centrale schakeling (Brasserie ’t Lokaal/keuken/foyer).

Hotelkamer

Er is een hotelkamer met sanitaire voorzieningen die verhuurd kan worden aan familieleden of kennissen van bewoners. Mijzo verhuurt de ruimte en draagt zorg voor de schoonmaak. De inkomsten zijn voor Mijzo.

Wellness/fitness ruimte

Er wordt een 4-tal apparaten aangeschaft en de ruimte wordt technisch voorzien van voldoende ventilatie. Op basis van ervaringen met wijkbewoners in locaties van Mijzo, maken we vooraf de keuze voor apparatuur, zodat we de ruimte in de marketing goed onder de aandacht kunnen brengen.

Kapper pedicure

Bewoners maken hun eigen keuze voor kapper en pedicure. Deze zijn niet voorzien in de Residentie. Indien bewoners niet zelf meer naar hun kapper of pedicure toe kunnen, kunnen deze bij de bewoner thuis hun diensten verlenen.

Sleutelsysteem

Sleutelkaart/tag voor de woningen, algemene toegangen (zie eerder beschreven). Men krijgt standaard 2 sleutelkaarten/tags, meerdere tegen een kostendekkende borg. Het sleutelbeheer is weggelegd bij de beheerder van de belegger. 
Voor de afvalcontainers heeft de bewoner een pas van de gemeente. Voor de Dubbele poort ontvangt men een afstandsbediening.  

Bewegwijzering

Het is een regulier wooncomplex. Verwijzing naar de huisnummers in lift en traphuizen. Verder worden algemene ruimtes, als Brasserie ’t Lokaal, Hotelkamer, e.d., op een eenvoudige wijze geduid.

Afval

Centrale verzameling in ondergrondse containers voor restafval via de gemeente Waalwijk. In de opslag/berging komt centraal inzamelpunt voor papier en plastic. Bedrijfsafval wordt hier ook verzameld.

Brasserie 't Lokaal

In het middengebied komt een centrale Brasserie die totaal plaats biedt aan 60-80 gebruikers. Er zijn twee separate ruimtes te creëren voor besloten bijeenkomsten/activiteiten. Er is een bar/balie met koelruimte en een goede koffievoorziening. We kiezen voor “front cooking” gedachte. Dat betekent een open blik op de keuken en op bedrijvigheid aldaar. In blad tussen keuken en brasserie is plaats voor het opmaken van het lunch buffet.

Keuken

Er is een keuken met een basis inrichting zodat warme maaltijden geassembleerd/geregenereerd kunnen worden (koelkast, vrieskast, gekoelde werkbank, combioven). Er zijn voldoende inductiepitten om eventueel (delen van) een eenvoudige warme maaltijd (dagschotel) vers te bereiden en een frituur voor kleine bereidingen. Er is een afzuiginstallatie die op deze inrichting is gebaseerd. De keuken kan ook gebruikt worden voor catering activiteiten. Hiervoor worden extra elektrische aansluitingen voorzien.
Er is een budget “keukeninrichting” voorzien, waarbinnen naar inzicht van Mijzo kan worden ingericht.
De afschrijving biedt onder andere een spaarpot voor vervangingen van keukeninrichting zoals hiervoor vernoemd, en is daarmee de verantwoordelijkheid van de gebouweigenaar. 

Afwas

De afwaskeuken is voorzien van een horeca vaatwasser machine. Er is een afzuiginstallatie die op deze machine is gebaseerd.

Services en dienstverlening

Serviceniveau en bezetting

Er is dagelijks een hostess aanwezig gedurende 12 uur. In overleg met (toekomstige) bewoners worden de precieze tijden vastgesteld.

De hostess:

  • Heeft toezicht op de algemene entree en ontvangt indien nodig gasten en leveranciers en eventueel pakketpost wanneer een bewoner onverwacht niet thuis is. In principe verwachten we van de bewoner dat deze thuis is om pakketpost zelf te ontvangen.
  • Is dagelijks aanspreekpunt voor bewoners inzake gebruik van algemene ruimtes en de gang van zaken in de Residentie
  • Coördineert de algemene gang van zaken in de Residentie. Te denken valt aan ontvangst kok voor warme dagschotels en uitleg keukengebruik, verhuur hotelkamer, wegwijs maken speciale gasten bij bijzondere gebeurtenissen, afstemmen van activiteiten, contacten met leveranciers, enz.
  • Draagt in de brasserie zorg voor de verkoop van de warme- en koude dranken, hapjes en maaltijden en rekent deze af. Zij zorgt eveneens dat de voorraad op orde is.
  • Bereidt kleine hapjes (tosti, bitterballen, stukje kaas etc.) en een lunch buffet op de daartoe afgesproken dagen
  • Is verantwoordelijk voor de dagelijkse hygiëne ofwel de dagelijkse schoonmaak van de keuken, afwaskeuken en bar conform HACCP richtlijnen (zie ook 8. Schoonmaak).
  • Heeft een signalerende functie i.r.t. onderhoud/gebruik van het gebouw naar de eigenaar/exploitant en ziet erop toe dat het ‘huis’ op orde is.
  • Verzorgt in afstemming met de hostesses en manager rondleidingen voor potentiele bewoners / geïnteresseerden

De manager bezoekt Residentie Moller wekelijks en:

  • Begeleidt het proces van community building
  • Bespreekt de gang van zaken in de Residentie met de hostesses
  • Staat bewoners te woord, die daar via de hostess om verzocht hebben
  • Initieert en onderhoudt contacten met externen, die een bijdrage (kunnen) leveren aan het woon- en leefklimaat van Residentie Moller
  • Verzorgt in afstemming met de hostesses rondleidingen voor potentiele bewoners / geïnteresseerden
  • Is verantwoordelijk voor een gezonde exploitatie van de service en dienstverlening
Koffie/thee

De koffie wordt bereid middels een volautomatische bonenmachine (kwaliteit). Op enkele dagen per week is er een “Koffie-moment” van het huis. Op deze momenten is de koffie/thee gratis voor de bewoners van de Residentie. Tijdens deze momenten kunnen bewoners elkaar en de hostess ontmoeten en kunnen er plannen gemaakt worden om samen activiteiten te ontplooien.

Op overige momenten en voor bezoekers wordt de koffie / thee afgerekend.

Overige dranken

Fris- en alcoholische dranken worden afgerekend.

Maaltijden

Vooralsnog wordt er op 3 á 4 dagen per week een lunch buffet geserveerd door de hostess. Een lunch wordt per persoon afgerekend. In overleg met bewoners bepalen we welke dagen hier het best voor in aanmerking komen. Indien er een grote vraag naar is en we uit de inkomsten ook extra in te zetten uren kunnen bekostigen, breiden we deze dienstverlening uit.  

Wanneer er vraag is naar warme dagschotels in de avond, zullen we met bewoners bespreken en bekijken hoe we daar een passend antwoord op vinden. Het aanbieden van warme dagschotels zit niet vanzelfsprekend in de service- en dienstverlening.  

De manager legt contacten om te bekijken hoe een externe kok van betekenis kan zijn bij het bereiden van de warme dagschotels.  

Afhankelijk van de vraag van bewoners zullen thema-avonden georganiseerd worden. De tarieven worden per thema-avond vastgesteld. Extra te draaien uren van de hostess of ondersteunende medewerkers zullen altijd in de offertes worden meegenomen.  

Voor het vieren van feestjes (verjaardagen, huwelijksjubilea, of anders) bekijken bewoners en hostess hoe en met wie dit te organiseren in Residentie Moller zelf, wanneer men dat wenst.  

Activiteiten

Activiteiten worden door bewoners georganiseerd, door de hostess gefaciliteerd en verder ondersteund, zover haar/zijn tijd dat toelaat. Variabele kosten worden afgerekend.

Brandalarmering

Alle woningen zijn uitgerust met een individuele rookmelder. Het betreft hier zelfstandig wonen.

Schoonmaak

Schoonmaak wat betreft: glasbewassing, gangen, diverse hallen, liften, trappen, welness en fitnessruimte, entree en foyer, waaronder de toiletgroepen en MIVA toilet zijn voor rekening van Banbouw/de Belegger. Dit bedrag wordt niet op genomen in de begroting van Mijzo. De schoonmaak wordt uitbesteed. De algemene gangen, toiletten en Brasserie moeten in bepaalde frequentie schoongemaakt worden. Gangen gebeuren normaliter (afhankelijk van gebruik) 3x per week. Het algemene sanitair dagelijks. 

In het weekend draagt Mijzo zorg voor schone toiletgroepen en MIVA toilet. Schoonmaak wat betreft: restaurant, keuken, afwaskeuken, opslag en personeelsruimte, hotelkamer en toiletgroepen (alleen in het weekend) zijn voor rekening van Mijzo. De schoonmaak van keukenruimtes voldoet aan de daarvoor geldende HACCP richtlijnen. Een definitieve calculatie moet nog worden gemaakt.

Huishoudelijke hulp

Bewoners kunnen gebruik maken van huishoudelijke hulp. Deze kosten worden direct door de bewoner vergoed ad. €31,60 per uur (prijspeil 2019)

Zorg thuis

Residentie Moller biedt u eveneens de zekerheid van zorg op de achtergrond, indien u te maken krijgt met beperkingen. Een zorgteam van Mijzo staat klaar, wanneer dat nodig is en wanneer de bewoner daar een indicatie voor heeft. Via de hostess kunnen bewoners in contact komen met de wijkverpleegkundige van Mijzo. 

Aanvullende diensten

Afhankelijk van wensen/behoeftes bewoners kan besproken worden hoe aanvullende diensten te organiseren en te bekostigen. Te denken valt aan: postbezorging, boodschappenservice, maaltijdbezorging, afval ophalen, organiseren van de was (via derden), etc.